Rörlig grafik

Chimney Stockholm
Biofilmseffekter

Arbetade under hösten 2012 på Chimney Stockholm som 3d-artist på produktionen av långfilmen "The Necessary Death of Charlie Countryman" regisserad av Fredrik Bond med Shia LaBeouf. Jag producerade en bodybag i 3d (modellering, riggning, animering, simulering, shading, ljussättning, rendering) som flög ut ur en crashande ambulans som filmats. Jag gjorde även 2d-grafik som compades in i ytterligare tre effektskott, bla. som en stor grafittimålning som huvudkaraktären tittade på. Versionen nedan av ambulanscrashen är inte den slutliga som var med i filmen men den som visar mest av mitt arbete. 





Herrljunga Glögg
TV-reklam

TV-reklamfilm regisserad och producerad av Filmic Art 2011. Jag frilansade som 3d-artist och gjorde glöggflaskorna (modellering, shading, texturering, ljussättning, rendering) samt snön i bakgrunden (viss modellering, ljussättning, rendering).





Clontarf Whisky
TV-reklam

TV-reklamfilm regisserad och producerad av Filmic Art 2011. Jag frilansade som 3d-artist och gjorde nya etiketter till befintlig flaska och kork (modellering, texturering, shading) tweakade ljussättning och renderingsinställningar och tog bort en del flickering i post.







Du är vad du äter
Skyltar till TV-program

Namn- och textskyltar till TV-programmet "Du är vad du äter" producerade av Filmic Art 2011. Jag gjorde look development, modellering, riggning, animering, shading, texturering, ljussättning och rendering. Versionen som slutligen visades i TV-programmet hade lite modifierad animation och textur.




TV4
Billboards

Billoards regisserade och producerade åt TV4 av Filmic Art 2011. Jag gjorde ljus- och partikeleffekter och viss färgkorrigering.





TV 4
Billboard

Billoard regisserad och producerad åt TV4 av Filmic Art 2011. Jag gjorde animeringarna inuti stetoskopet.







Sarasso
Infomercial

Infomercial regisserad och producerad av Filmic Art åt Sarasso 2011. Jag gjorde skyltarna bredvid vägen (modellering, riggning, texturering), texturerade alla objekt med grain och renderade.





Deep Ocean Experience
Stereoskopisk 3d

Sekvens för planerad vidareutveckling av den stereoskopiska bluray-releasen "Deep Ocean Experience" regisserad och producerad av Filmic Art. Jag gjorde hela sekvensen (under regissörens ledning): look development, modellering, cloth- och partikelsimuleringar, texturering, shading, lighting, kamera-animation, stereoskopisk rendering och compositing.






The Voice Radio
TV-vinjett

Del av vinjett regisserad och producerad av Filmic Art till TV-sändningarna av The Voice Radios morgonprogram. Jag modellerade och riggade rullbandet och träklubban.








Panta mera
Skolprojekt

Gjord av mig (modellering, texturering, shading, cloth-simulering, animering, blendshapes, ljussättning, rendering, compositing & post).







Aquafresh
Skolprojekt

Gjord av mig (modellering, texturering, shading, riggning, animering, blendshapes, ljussättning, rendering, compositing & post).






Nature Takeover
Skolprojekt

Grupparbete med tema "Nature Takeover" -Stockholm har återerövrats av naturen efter att ett virus dödat alla innevånare på 1980-talet. Här ses tunnelbanestationen Hötorget översvämmad med inrasat tak. Jag kom på konceptet, tog referensfoton, gjorde klängväxter, insketssvärm, kamera-animation, ljussättning, rendering, compositing, posteffekter (dimma, ljusstrålar, färgkorr).





GoodMood
Logo-animation pitch

Förslag på logo-animation för finska företaget GoodMoods Sverige etablering. Aldrig helt färdigställd. Gjordes som ett skolprojekt. Allt gjort av mig.




Playsam
Skolprojekt

Julfilm för Playsam producerad som grupparbete på Nackademin, Digital Graphics. Jag kom med idén, gjorde bilarna, julgrannen, ljussatte, renderade, compade, musiklade m.m.





Matchmoving
Skolprojekt

Grupparbete på Nackademin, Digital Graphics. Jag 3d-trackade det filmade materialet, ljussatte bilen, renderade och compade.








Character modellering
Skolprojekt

Modellering av människa. Skolprojekt på Nackademin, Digital Graphics.